Suplimentul anti-oboseală din farfurie

Ar trebui să luăm mai des în considerare modul în care mâcarea din farfurie poate fi un adevarat medicament.

Sunt atât de multe moduri în care ceea ce mâncăm ajută să ne menținem sănătoși, dar azi m-am hotărât să abordez oboseala. Din ce în ce mai des ne simțitm foarte obosiți și lipsiți de energie. Aceasta se datoreaza vieții foarte agitate și de multe ori extrem de stresantă pe care o trăim zi de zi.

Aș începe prin faptul că ceea ce mâncăm poate fi chiar factorul care ne provoacă oboseala în anumite momente. După mese foarte copioase ne simțim adesea extrem de obosiți. Acest lucru se întâmplă deoarece organismul își consumă cea mai mare parte din energie pentru digestia acelei mese foarte grele.

De aceea, pentru a evita acel sentiment, ar trebui să mâncăm porții mai mici și să avem întotdeauna grijă să avem în farfurie cât mai multe legume.

Cum putem să ne folosim de alimente pentru a evita sau preveni oboseala? Iată câteva sfaturi:

Fructe și legume proaspete! Dacă ingredientele sunt proaspete vin cu un aport foarte valoros de elemente nutritive. Dacă aveți posibilitatea, alegeți cât mai multe fructe și legume de sezon. Și de pe piața locală.

Evitați alimentele procesate! Chiar dacă suntem mereu pe fugă și fast food-ul este la îndemână, trebuie întotdeauna să conștientizăm că de obicei mâncarea de acest fel are calități nutritive scăzute și un aport caloric mult prea mare. Din această cauză, deși vine cu foarte multe calorii, există șanse mari să ni se facă foame extrem de rapid după ce am mâncat.

Consumați proteine și alimente bogate în acizi Omega 3 (pește).

Consumați cereale integrale și carbohidrați complecși. Pe lângă faptul că acestea conțin foarte multe fibre, ele ajută la creșterea energiei pe termen lung.

Evitați consumul de zahăr și de făină albă. Deși ne aduc pe moment o creștere a energiei aceasta este de scurtă durată.

Consumați semințe și nuci. În varianta lor crudă. Acestea ajută la menținerea unui sentiment de sațietate și elimină oboseala. Atenție însă! Ele au un conținut ridicat de calorii și ar trebui consumate cu moderație. Un pumn de semințe sau nuci ar trebui să fie suficient pentru a ne putea bucura de efectele lor benefice.

Consumați banane. Bananele sunt foarte sănătoase si ne ajută să ne recuperăm energia pierdută pe parcursul zilei.

 

Trăiește frumos, mănâncă sănătos! Te ajut și eu!