Să slăbim sănătos

 

De câte ori nu ne-am apucat de diete draconice sau regimuri alimentare drastice? Cu siguranţă ne-au ajutat să slăbim rapid, dar de cele mai multe ori ne lasă înfometaţi şi lipsiţi de vlagă. Şi pericolul cel mai mare este că la final există riscul de a recăpăta înapoi acele kg pierdute cu atâta muncă. Şi de foarte multe ori chiar şi nişte kg în plus, ceea ce face situaţia mult mai frustrantă.

Soluţia este să alegem o dietă sănătoasă care poate deveni în timp un stil de viaţă. Trebuie să fie o dietă care să ne asigure necesarul de nutrienţi astfel încât să ne menţinem sănătatea dar şi bucuria de a mânca.

Iată câteva sfaturi care vă pot fi de ajutor:

  1. Nu săriţi niciodată peste micul dejun. Micul dejun este o masă foarte importantă care trebuie să ne dea energie pentru întreaga zi. După o perioadă de post alimentar pe timpul nopţii corpul trebuie să primească energia necesară pentru a începe ziua într-un mod sănătos. Alegeţi un mic dejun bogat în proteine (fie ele vegetale sau animale) şi evitaţi alimentele dulci.
  2. Mare atentie la băuturi. De foarte multe ori nu ne dăm seama că stricăm toate dietele cu alegerile pe care le facem în ceea ce priveşte băuturile. De cele mai multe ori acestea aduc un aport caloric foarte ridicat şi în mod evident nejustificat. Alegeţi băuturi simple şi fără zahăr.
  3. Evitaţi să mâncaţi cu cel puţin 3 ore înainte de a merge seara la culcare.
  4. Limitaţi pe cât posibil gustările între mese. Dacă simţiţi nevoia de o gustare alegeţi una saracă în calorii.
  5. Consumaţi cereale integrale. Ele ajută digestia şi vă dau senzaţia de saţietate.
  6. Injumătăţiţi porţia. De multe ori nu ceea ce mâncăm e problema ci cât mâncăm. Ne-am obişnuit să mâncăm mult mai mult decât am avea nevoie la o singură masă. Aşa că un prim pas ar fi să micşoraţi porţia. Mai bine mâncăm mai puţin chiar dacă vom mânca mai des.
  7. Consumaţi proteine. Proteinele ne ajută să ne simţim sătui pentru mai multă vreme şi în acest fel putem evita gustările nedorite.
  8. Alegeţi mai multe legume şi mai puţine fructe. Fructoza este la fel de periculoasă ca zahărul şi nu ar trebui consumată în exces. Dacă vă doriţi o gustare alegeţi un morcov în locul unei banane 🙂
  9. Faceți mișcare ori de câte ori aveți ocazia. Orice tip de mișcare este binevenit. Dacă nu aveți timp pentru a practica regulat un sport, puteți face mici schimbări în rutina zilnică :mergeți mai mult  pe jos sau alegeți scările în locul liftului.

 

Trăiește frumos, mănâncă sănătos! Te ajut și eu!