Despre… făina de konjac

Stiți care e întotdeauna problema când vine vorba de diete? Carbohidrații. Toate produsele făinoase reprezintă o problemă. Și asta se datorează faptului că sunt hipercalorice. O cantitate mică de făină conține foarte multe calorii și oricât ne-am chinui să reducem cantitatea produselor făinoase, întotdeauna ajungem să depășim proporția optimă.

Dar dacă v-aș spune că există o făină cu aproape 0 calorii? Și că există paste care au 7 calorii per 100g. Da, am scris bine – 7 calorii!  Pentru noi poate fi ceva nou, dar japonezii o folosesc de foarte multă vreme pentru controlul greutății.

Făina miraculoasă este făina de konjac care este făcută din planta cu același nume. Din rădăcina de konjac se prepară făină sau paste. Avantajul ei este că are foarte puține calorii, dar oferă o senzație profundă de sațietate datorită cantității mari de fibre.

Pe lângă fibre este foarte bogată în vitamine și minerale ca fier, fosfor, calciu sau potasiu.

Un lucru important de reținut este că deși este o făină, nu conține deloc carbohidrați! Da, există paste fără carbohidrați!

Conține un aditiv bogat în fibre care o face potrivită pentru sistemul digestiv, dar și pentru dietele celor care suferă de diabet, deoarece crește nivelul de insulină și scade nivelul zahărului din sânge.

Un alt avantaj față de făina din grâu este că făina de konjac nu conține gluten. Glutenul este de foarte multe ori asociat cu probleme de digestie dar și cu un efect negativ asupra nivelului de energie.

Paste și tăiței din făină de konjac se găsesc și pe piata românească. Găsiți de asemenea și făină, dar daca vreți să pregătiți produse făinoase de casă ea va trebui combinată cu alte tipuri de făină. Făina de konjac se poate folosi și ca agent de îngroșare în diferite sosuri sau budinci.

Dacă ar fi să sumarizăm avantajele și beneficiile făinii de konjac:

  • oferă rapid senzația de sațietate datorită conținutului mare de fibre;
  • conținutul de calorii este aproape de 0;
  • scade nivelul zahărului din sânge și ajută la menținerea unui nivel glicemic normal;
  • reduce nivelul colesterolului;
  • ajută la tranzitul intestinal;
  • ajută la detoxifierea colonului;
  • ajută la îmbunătățirea în mod natural a florei intestinale.

 

Făina de konjac trebuie însă folosită cu moderație – ca orice alt aliment aș spune eu. În anumite cazuri s-a observat că poate cauza balonare și apariția gazelor intestinale. Dar merită să o testați și să vedeți cât de bine vă împăcați cu acest produs.

 

Trăiește frumos, mănâncă sănătos! Te ajut și eu!