Despre… pofta de dulce

Pofta de dulce poate ascunde mai multe cauze. O să enumar câteva:

– deficit de magneziu
– alimentație defectuoasă
– nivel ridicat al stresului

Dacă pofta de dulce se datorează lipsei de magneziu, atunci un extra aport de minerale ar putea rezolva această problemă.

Cu toate acestea, în cele mai multe cazuri pofta de dulce se manifestă de fapt din cauza unui regim alimentar nefericit deoarece ascunde o scădere a glicemiei sub valorile normale.

Foarte multe persoane sar peste micul dejun. Am auzit de multe ori “beau o cafea și ajunge”. Aceasta este prima greșeală pe care o facem și poate cea mai mare. Nu se spune degeaba că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei.
Micul dejun ne poate ajuta să menținem un nivel glicemic normal toată ziua. Dacă nu mâncăm nivelul glicemiei va scădea și așa apare pofta de dulce.

O altă greșeală este consumul de alimente dulci (zahăr, dulceață, miere) la micul dejun. Acestea reprezintă carbohidrați cu absorbție foarte rapidă, ceea ce înseamnă că nivelul glicemiei va crește brusc și la 2 ore va scădea la fel de brusc. Acea scădere bruscă va veni însoțită și de pofta de dulce dar și de o senzație acută de foame mai devreme decât ne-am dori.

Dacă în schimb micul dejun se bazează pe proteine și carbohidrați cu absorbție lentă (pâine integrală, cereale neîndulcite), nivelul glicemiei se va menține în limite normale pe tot parcursul dimineții și poate chiar al zilei.
Atenție! Fructele sunt tot carbohidrați cu absorbție rapidă și deci consumul exclusiv de fructe la micul dejun este o capcană.
Da, fructele se consumă dimineața pe stomacul gol, dar ele trebuie urmate la cel mult o oră de un mic dejun corespunzător.

Pofta de dulce ascunde de multe ori și o cantitate insuficientă de carbohidrați buni în dieta noastră. Din dorința de a nu mânca foarte multe calorii, de multe ori excludem complet carbohidrații de la micul dejun sau prânz. Acest lucru se traduce printr-o poftă de dulce mai târziu. Sau o senzație de foame acută. Sau o poftă de produse de patiserie. Așa o resimțim noi. De fapt corpul ne transmite că nu am mâncat prea echilibrat si are nevoie de carbohidrați. \

Cel mai sănătos lucru este să includem în dietă o cantitate corectă de carbohidrați buni (ovăz, pâine integrală, paste integrale, orez integral). Acest lucru ne va feri de instalarea unei pofte amețitoare de dulce sau alte produse de panificație pe tot parcursul zilei. Și daca o sa mâncăm o cantitate corectă de carbohidrați(1/2 cană de cereale, 50g orez/paste, 1 felie de pâine), aceștia nici nu vor aduce kg în plus.

O altă cauză a poftei de dulce este un nivel rificat al stresului. În acest caz sportul este cel mai bun prieten. Mișcarea eliberează o cantitate importantă de serotonină în organism și astfel pofta de dulce va dispărea sau se va diminua.

Ca și concluzie: Dacă vă luptați cu o poftă de dulce repetitivă, faceți mișcare și acordați foarte mare atenție alimentației, mai ales micului dejun.

Trăiește frumos, mănâncă sănătos! Te ajut și eu!