Nutriția…în doi

Astăzi am decis să mă ocup de un subiect spinos. Nutriția în 2. Este mult mai greu să ne facem un plan nutrițional atunci când tentațiile sunt nenumărate lângă noi. Sau atunci când gătim pentru amândoi.

Aud de foarte multe ori “M-am îngrășat când ne-am mutat împreună”, “M-am îngrășat de când m-am căsătorit”. Și este perfect valid. Este foarte greu să păstrăm anumite obiceriuri alimentare în 2. Mai ales în cazul doamnelor. Atunci când partenerii lor mănâncă mai puțin sănătos sunt și ele tentate de aceleași alimente. Desigur că trebuie să fie un compromis. Lăsând la o parte faptul că ambii parteneri trebuie să fie fericiți și să nu se simta constrânși, amândoi trebuie să ajungă la concluzia că a mânca sănătos este foarte important. Odată ce am trecut de acest pas, iar mâncarea nesănătoasă a devenit doar o foarte rară excepție, putem să trecem la următorul pas și să ne gândim ce facem în cazul dietelor.

Dacă vorbim despre un el și o ea, trebuie să ne aducem întotdeauna aminte că aportul caloric necesar este diferit. Dacă nu vrem să acumulăm kilograme în plus trebuie să fim foarte atente la ce mâncăm și cât mâncăm. Porțiile doamnelor trebuie să fie mult mai mici decât cele ale domnilor, iar din cauza problemelor de tranzit mai des întâlnite la doamne trebuie să fim foarte atente la garnituri. În continuare dau câteva sfaturi doamnelor:

  1. Consumați multe fibre și o cantitate suficientă de lichide. Cu alte cuvinte aveți grijă să nu vă lipsească de la masă legumele sau produsele din făină  integrală (în cazul produselor de panificație).
  2. Porția trebuie să fie mult mai mică. Chiar dacă astăzi mâncați pizza, nu trebuie să fie în aceeași cantiate. Încercați să consumați 1/2 sau mai puțin în comparație cu porția lui. Alegeți blat subțire în loc de pufos și mai nou, la anumiți furnizori, puteți alege un blat din făină integrală.
  3. Variați garniturile. Dacă el are cartofi prăjiți, doamna poate alege cartofii copți sau salatele.
  4. Dacă el consumă pâine, încercați să înlocuiți pâinea cu galete de orez sau pâine Wasa.
  5. Dacă el bea un suc, alegeți mai bine un pahar cu apă. Sau o limonadă neîndulcită.
  6. Dacă ați ieșit la o cafea, optați pentru varianta neîndulcită.
  7. Încercați să nu vă lipsească niciodată salata. Pe lângă aportul foarte important de fibre, vitamine și minerale, o să căpătați mult mai repede sentimentul de plin.
  8. Nu mancati niciodata desert imediat dupa masa. Lasati cel putin 2 ore intre masa si ceva dulce
  9. Atunci când optați pentru un desert alegeți unul mai puțin caloric. O înghețată în loc de o prăjitură. O cafea cu lapte în loc de un suc.
  10. Dacă el mănâncă la miezul nopții încercați să optați pentru niște bețe de morcovi sau o gustare ușoară de legume. Fructele ar trebui evitate seara.
  11. Dacă mâncați paste, alegeți dacă se poate paste integrale și întotdeauna cu sos roșu.

Trăiește frumos, mănâncă sănătos! Te ajut și eu!