Despre pericolul din fructoză

Atunci când vorbim despre efectele nocive ale consumului de zahăr nimeni nu se gândește la fructoză. Da, fructoza este și ea periculoasă. Unii oameni de știință spun chiar că este mai periculoasă decât zahărul. Știți de ce?

Fructoza și glucoza sunt metabolizate diferit de către organismul nostru. Fructoza nu declanșează eliberarea de insulină și este metabolizată direct de către ficat. Astfel contribuie la apariția bine cunoscutului ficat gras. Si de aici senzația de oboseală cronică, lipsa de energie și putere de concentrare.

Studiile sugerează că atunci când o persoană consumă un nivel ridicat de fructoză ficatul este suprasolicitat, astfel că o transformă în grăsime. O parte din această grăsime ajunge în sânge, generând colesterolul LDL. Cu timpul, acest colesterol formează plăci care blochează arterele şi provoacă atacuri de cord.

Universitatea din Los Angeles, California.(9) Acesta a arătat că și funcțiile cognitive (memoria, puterea de învățare) sunt influențate negativ de aportul exagerat de fructoză. Deși același studiu a indicat și faptul că aportul simultan de acizi grași omega-3 (îndeosebi DHA) ameliorează funcțiile cerebrale, efectele fructozei nu pot fi neglijate.

Sunt sigură că o să mă întrebați: Și fructele? Nu conțin fructoză? Fructele sunt nesănătoase!?

Ba da. Fructele conțin fructoză, dar din nou trebuie să ne gândim la cantitatea ingerată. Un consum corect de fructoză este de maxim 50g/zi. Asta ar însemna 13 banane. Sau 1 pepene întreg. Cine poate consuma 13 banane într-o singură zi?! Din această cauză cantitatea de fructoză provenită din fructele proaspete nu reprezintă neapărat un pericol. O dietă corectă conține 1, maxim 2 fructe pe zi. Ceea ce este perfect digerabil 🙂

Mai mult, fructele conțin o cantitate mare de fibre, vitamine și minerale benefice pentru sănătate.

Ce ne facem însă cu fructoza ascunsă în alimente? Sau în siropuri? Cea mai periculoasă fructoză este siropul de porumb deoarece ea se regăsește în mai toate alimentele cumpărate. O linguriță de sirop de porumb conține 14g de fructoză!

Trăiește frumos, mănâncă sănătos! Te ajut și eu!